terug van weggeweest, een gevoel van Compleet. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lizz & Joao naar Colombia - WaarBenJij.nu terug van weggeweest, een gevoel van Compleet. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lizz & Joao naar Colombia - WaarBenJij.nu

terug van weggeweest, een gevoel van Compleet.

Door: reiscolombia

Blijf op de hoogte en volg Lizz & Joao

14 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Zo dat was t ons terug reisje wel.

Beetje naar gegaan doordat Iberia ons had verkeerd ingelicht.

we hadden een terug ticket vanaf Cali,
Cali-Bogota-Madrid-Amsterdam.

Maar aangezien we door alle omstandigheden nog in Villavicencio zaten, waren we dichter bij Bogota dan Cali.
Dus na heel veel gedoe, Iberia te pakken gekregen. Kregen we eerst als melding dat het kon. Koste wel per ticket 150euro omboekingskosten, als we dus op Bogota zouden opstappen.
En later kregen we te horen dat we niet konden omboeken en dat we moesten opstappen in Cali, omdat Iberia aan t staken was. en als ze zouden omboeken zou de hele reis naar Amsterdam weggeboekt worden.

De reis vanaf Cali zou om 16:00 beginnen. En de reis vanaf Bogota vanaf 20:00.
Omdat we dus vlakbij Bogota waren, en Cali daarvandaan zo'n 14uur reizen is....hadden we dus een extra ticket geregeld die ons van Bogota naar Cali zouden brengen, en dan even later zouden we weer terug vliegen naar Bogota en dan dus ons verdere reis doen zoals we ons ticket hadden. Heel omslachtig en heel raar. Maar ja het was niet anders: Aldus Iberia Nederland/spanje.

Nou wij om 5 in de ochtend in de auto, op naar Bogota, want om 10uur in de ochtend zouden we vliegen naar Cali. En we hadden een hondje met alle papiertjes volgens ICA (de huisdieren reis vergunningen gevers) en om te reizen naar Nederland moesten we ook nog even voor vertrek langs ICA Bogota.

Goed wij in de auto en om 5.40 stonden we langs de weg, want de auto had t begeven. De start kabel was aan diggelen. En de auto bleef maar op alarm. Verder rijden was geen optie. Mijn neef had wild vreemde mensen aangesproken bij een benzine pomp en daar mochten we dan mee mee reizen naar Bogota.
Lekker eng, en vreemd.
Maar goed we moesten zsm weg en we konden niks beters verzinnen.
Dus wij naar Bogota met hun, alleen aan de grens van Bogota, want daar moesten die mensen weer weg. Dus wij daar een taxi genomen naar de luchthaven. Komen we daar aan. 1uur voor vertek naar Cali.
Wij in alle snelheid naar ICA. Krijgen we te horen dat 1 stempel onduidelijk was, en dat we daarom geen vergunning kregen voor europa. Wel voor in Colombia vliegen maar dus in Europa zou het problemen geven.
Joao en ik helemaal van slag, maar in alle haast naar Avianca, want daarmee zouden we vliegen naar Cali.
Komen we daar aan. Blijkt dat we naar een ander luchthaven moeten. En de tijd drong, maar ze zei als we een taxi pakte dat we t wel redde, als we maar 15 minuten voor vertrek er zouden zijn.
wij als een gek met hondje en koffers in de taxi op naar het juiste luchthaven. Hondje dan maar achterlaten bij vrouw van mijn broertje in Cali.... Komen er 30minuten voor vertrek aan. Avianca geeft al lacherig aan. Nou jullie komen er niet meer in hoor, de deurtjes zijn dicht. Wij nog allemaal vragen hebben, maar Avianca had geen zin om te praten, en was gewoon lekker aan t lachen met collega's.....hoe frustrerend.
Joao en ik helemaal in de stress wat nu, want we moeten naar Cali!!!volgens Iberia nd/spanje.
We hadden Iberia heel veel gebeld al een maand lang, maar kregen ze maar niet te pakken, vandaar via de mail contact gehad.

Mijn neef belde met hoe alles ging (mijn belminuten waren immers op, daar ik dacht geen nieuwe meer nodig te hebben) , en mijn neef twijfelde geen seconde, en kwam met zijn kapotte waggie alsnog naar Bogota. Waarschijnlijk wel iets er aan gesleuteld in zn eigen garage, maar nog helemaal niet orde.
Wij 5uur in de stress gewacht. Wat nu.....en Iberia had ook nog aangegeven dat door de stakingen, de vliegtuigen overvol zaten, en dat deze week een andere vlucht naar amsterdam niet mogelijk was. En dat een hondje alleen in het ruim mee mocht voor 200euro extra.

Mijn neef kwam dan na 5uur aan. En liep direct naar Iberia toe. Met de vraag wat nu. Iberia moest hard lachen, maar wel op een lieve manier.
Ze vond het maar een vreemd verhaal.
'ze zijn toch al in Bogota???Dan kunnen ze hier toch gewoon opstappen zonder problemen?En zonder extra kosten.....gewoon de vlucht pakken die ze anders hadden genomen na Cali dus om 20:00....'
Olalala, Joao en ik kookte van binnen maar eigenlijk waren we heel opgelucht en blij.....maar wat erg, we hebben gewoon tickets gekocht naar Cali, hebben enorm veel stress gehad.
Toen zag ze ons hondje Luna, aaaah wat lief. die kan gewoon mee als handbagage natuurlijk ze is nog zo klein. En dat is natuurlijk gratis.....Maar ja ze heeft nog met haar baas gesproken, maar helaas zonder Ica formulier mag ze niet mee.

Dus al met al hadden we dan eindelijk onze vlucht naar Madrid om 20:00 zonder enig moeilijk doen....
pffff.
Helaas onze pup Luna komt later, maar ze word met alle liefde opgewacht, want we zijn echt gek op dr.
Nog ff geduld.

De reis verliep heerlijk verder, we hadden diep geslapen en voor we het wisten waren we in Madrid!!Ik met mn vliegangst...zalig.
En in Madrid hadden we ook geen problemen, en waren we voor ons gevoel zo in Amsterdam.
In amsterdam had ik verder met niemand afgesproken om ons op te halen of te verwelkomen.
Dus toen we onze koffers hadden liepen we vrolijk de poortjes door, keken om ons heen en zagen ( dus niet tot onze verbazing) niemand.
Dus we liepen rechtdoor. Daar las ik 3 smsjes, van of we veilig waren geland. Ik vrolijk beantwoord incl. mijn ouders.
Hoe konden we t snelst naar de trein we konden rechterdoor en rechtsaf. Maar ik vind schiphol altijd zo leuk om mensen te kijken. Dus we liepen ff een stukje om richting trein langs alle ontvangst hallen.
zie ik ineens mijn moeder daar staan en mijn vader. Hahahahaha.
Te grappig. Gewoon omdat we even omliepen anders waren we zo richting trein gegaan. Ze hadden ons niet zien binnen komen en ik hun niet zien staan toen we binnen kwamen omdat ik er niemand had verwacht.

Echt zo lief. Lekker even blijgekletst met een broodje en een drankje.

Toen een trein gezocht, helaas onze trein was net weg. Dus maar ff een overstapje maken in Leiden. Wel gezellig want dan zaten we nog even in de zelfde trein als ouders lief.

Toen we thuis kwamen, leek het net alsof we niet weg waren geweest. Het is ook zo'n heerlijk huis die we sinds April hebben gekocht.
Onze konijntjes geknuffeld!!En wat is onze vriendin Ilse goed voor ze geweest!!Ze zagen er super goed uit, en de kleinste die een paar weken was bij vertrek.Is echt super groot geworden en prachtig!!!
We zijn Ilse erg dankbaar dat we altijd zo op haar kunnen rekenen en natuurlijk zijn onze diertjes daar ook erg dankbaar voor!!!

Het was geweldig om Yaneth de volgende dag weer te zien en bij ons te hebben. Wat Colombiaanse presentjes aan haar gegeven waar ze zichtbaar blij mee was. En ze had heerlijk voor ons Spaghetti 'ala Yet' gemaakt waar we vandaag weer verder van gaan smikkelen. En zondag zie ik Ilse en Yvet weer. Mn 3 trouwste dinnetjes voor het leven in korte tijd weer gezien of gaan zien heerlijk thuiskomen toch.
En maandag gaan we weer aan de bak op t werk in het ziekenhuis. Helemaal niet erg zin in gewoon!!!En in Februari dan mijn 2e diploma als zuster lizz halen.

We missen Luna wel heel erg maar ons huis, diertjes, vrienden en familie maakt alles snel weer goed.
Daarbij missen we natuurlijk ook erg onze familie in Colombia, en in het bijzonder onze neef.
We hebben al 2x skype contact gehad, en dat is echt een geweldige uitvinding. zo zijn ze toch lekker dichtbij. Ook kunnen we luna zien op het scherm en ze heeft t daar ook goed. Dus we wachten rustig af tot ze hier heen komt.

Mijn neef heeft moedertje huilend aan de telefoon gehad. Nu zonder medicatie, maar ook dan kan ze heel goed aangeven dat ze echt weg wil bij Evelio en terug wil naar de vertrouwde omgeving op de zorgboerderij.
Onze missie is nog niet volbracht maar ook zeker niet beëindigd.
We hebben haar een heerlijke kerst en oud en nieuw kunnen geven....en hopelijk dus meer tijd op de boerderij voor haar voor de rest van haar leven.

Mijn neef heeft geen rust als we t nog niet 1x hebben geprobeerd. En zo denken wij er ook over.
Dus duimpjes draaien en hopen dat t ooit goed mag komen met haar.
Wellicht niet morgen, maar wel spoedig, zodat ze weg is van die straat!

Nou lieve mensjes, mocht ik meer nieuws krijgen dan houd ik jullie allen natuurlijk op de hoogte!!!

Heel lief dat jullie zo met ons mee reisde!Het was fijn om af en toe alles even lekker op papier te zetten en dan wel in het Nederlands.
Hieronder de tekst die ik op mijn facebook en hyves heb gezet die ik ook graag met jullie deel.
Dikke kussen en knufs van ons;

Joao en Lizz

zo gelukkig als een mens zich kan voelen, ik wist niet dat er nog een schepje boven op kon? Ik was al zo gelukkig en zo blij met wat ik had. Maar na deze reis van 7 weken, voel ik t eindelijk waar anderen het zo vaak over hebben. Wat ik eigenlijk voor mijn gevoel niet miste, maar blijkbaar diep van binnen wel. Ja ik ben gezegend met geweldige ouders, een zus en broers in Nederland. Een geweldige ...familie hier. Maar dus ook in Colombia. Een super lieve bikkel van een moedertje, en een geweldige familie daar ook die het zelfde DNA dragen als ik....Jup ik voel het. Ik voel me COMPLEET. Zalig gevoel!!En nog heerlijker dat ik dit puzzelstukje samen met mijn vriend heb kunnen leggen in m'n leven. Zucht.

Nu even weer alles laten bezinken, en weer gaan met die banana in Nederland. Ik had overal al zin in, maar gewoon nu nog een beetje meer.
Heel erg bedankt allemaal voor jullie ongelooflijk lieve steun op welke manier dan ook. Zonder al die grote lieverds zal t allemaal een stukje zwaarder zijn geweest. jullie zijn stuk voor stuk TOPPERS!
En voor de gene die nog zoeken, hou vooral vol, maar klam je er niet aan vast, jij bent immers zelf ook een exemplaar met dat zelfde DNA, als je trots en met een opgeheven hoofd verder gaat....loopt er in ieder geval 1 extra toppertje rond waar de gene met het zelfde DNA als jij trots op kunnen zijn!!Keep it up!!!

Elizabeth


  • 16 Januari 2012 - 06:38

    Bep Littig:

    Ook hier m n laatste reactie op je hele reis lieve Lizz wat heb ik genoten van jullie ups en downs fijn dat je weer in Nederland bent bij je ouders en een hele dikke knuffel van mij Bep xxxxxxxxxx

  • 22 Januari 2012 - 18:27

    Gemellas Non Lo So:

    Yo te respeto, y su blog se ve muy bien .. su madre está orgullosa de ti en especial una hija como tú que tienen el corazón en el lugar correcto, me alegro de que encontró a su mamá .. chica buena suerte ..Grande bacio per tutti
    Ik heb het gelezen heel indrukwekkend meid..XxX Sharize

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Eerste ontmoeting met Bio- moeder en bio-zus.

Na 10 jaar zoeken gevonden, de vrouw die mij 9 maanden droeg. Paulina. Nu zal ik haar spoedig voor het eerst gaan ontmoeten.Deze reis deel ik graag met jullie. 7 weken zal ik deze reis beleven samen met mijn vriend Joao.
Ik zal haar voor het eerst ontmoeten, en ook een gehandicapte biologische zus voor het eerst.
Ik zal mijn andere biologische broer en zus voor de 2e keer ontmoeten. Zij waren 3 dec.2010 live 4dagen overgekomen met het televisie programma tros vermist.
Ik wil hun leven proeven,beleven en mee maken. Hoe is hun leven daar?
Ook zal ik mijn toen in 2006 en 2007 gemaakte vrienden weer bezoeken, en natuurlijk mijn biologische oom en tante die ik 2x bezocht heb.
En nog vele andere nieuwe biologische ooms en tantes neven en nichten.

Ik gezegend, met zo'n grote familie van Nederland tot aan Colombia.

Deze reis zal niet alleen bij ontmoeten,lachen,knuffelen, huilen en snotteren blijven. Ook zal ik actie gaan voeren en kijken in hoeverre ik hulp kan bieden. Daar Paulina ernstig ziek is en medische hulp noodzakelijk is. Daarbij staat haar huis op instorten wat is gemaakt van straat afval.

Dit word dus een reis met vele kanten. En ik ben zielsgelukkig dat ik dat ter plekke kan delen met mijn vriend. Ook is het fijn dat ik het op deze manier kan delen met jullie, mijn familie, vrienden en kennissen.

Veel leesplezier!!

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2014

reis bij te houden op andere blognaam!

09 Februari 2014

opnieuw in colombia

03 Maart 2013

zondag 10maart 10-03-2013op tv bij de tros tv show

17 Oktober 2012

Lang niets van mij laten horen.

14 Januari 2012

terug van weggeweest, een gevoel van Compleet.
Lizz & Joao

Hoi ik Lizz (Elizabeth) ga voor het eerst mijn biologische moeder PAULINA ontmoeten in Colombia samen met mijn amor Joao. Tros vermist zal het ontmoetingsmoment filmen. Verder zal ik proberen mijn dagboek bij te houden, van wat ik ervaar voor,na en tijdens de ontmoeting. Elke dag schrijven zal lastig zijn omdat niet overal computers zijn en wij 7weken gaan, maarrrr...schrijven op papier kan makkelijk en dit zal dan later worden overschreven op het moment dat een computer tot onze beschikking is. Veel lees plezier.

Actief sinds 03 Nov. 2011
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 32301

Voorgaande reizen:

23 November 2011 - 12 Januari 2012

Eerste ontmoeting met Bio- moeder en bio-zus.

Landen bezocht: